3e dag - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu 3e dag - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

3e dag - Dubai

08 Juli 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wat een geweldige dag weer! Als eerste balen we er van dat we morgen alweer vertrekken....Dubai is VET, COOL, APART, en vooral warm!!! Bob en Lotte genieten ook iedere dag weer en hebben veel vragen. Het valt ook niet te begrijpen dat vele vrouwen hier helemaal gesluierd rondlopen en dat de man er achter loopt en mij van top tot teen bekijkt; "tja...met al die zwarte kleding en sluiers heb je ook niets aan je vrouw!". De ramandan blijft ook iets vreemds voor hen maar gelukkig hadden we daar vandaag in het waterpark helemaal geen last van.
Ja! Aquaventure het waterpark op Palm Island! Vandaag gereisd met de metro naar Palm Island en toen verder met de monorail naar Atlantis The Palm waar dit waterpark aangrenst. Natuurlijk ervaar je alleen vanuit de lucht hoe Palm Island er echt uit ziet maar ook vanuit de monorail heb je een goed beeld. De bladeren van de palm zijn lange stroken met supergave huizen naast elkaar. Alles ziet er exotisch uit met de zee en stranden die kunstmatig zijn aangelegd. Vanaf Atlantis kijk je weer uit op de prachtige skyline van Dubai....héél mooi!! En dan zien we in eens dé glijbanen!! Yeah...dit wordt genieten. Het park is mega groot en prachtig aangelegd met allerlei bijzonder gave glijbanen. Wet 'n Wild in Florida was gaaf vorig jaar maar dit breekt alle records! Shark Attack is wel heel bijzonder want op het einde dobber je rustig in een glazen tunnel tussen allerlei echte haaien, roggen en allerlei andere prachtige vissen. Het was snikheet en er waren geen wachtrijen dus binnen 5 minuten zat je weer in een andere glijbaan nadat je tig treden had beklommen om weer boven te komen. Dit was net iets teveel voor OnsEl en dus werd ik kotsmisselijk en verwachtte ik bij de 4e rit dat ik de hele tube zou volkotsen nadat we ongeveer gelanceerd waren uit de lucht...gelukkig niet gebeurd maar wel ff rustig aan gedaan ;-). We hebben voor mijn gevoel liters frisdrank en water gedronken vandaag want OMG wat was het f*cking heet! Het was een super leuke en actieve dag en we kwamen om 20.30 uur weer aan in ons hotel. Nu moe maar voldaan.
Morgen rustig ontbijten, ff zwemmen bij het hotel en dan door naar Bangkok!! Wrs weer volop internet tijdens onze vlucht so be prepared!!
Hoe is het weer trouwens in Nederland???

• 09 Juli 2015 - 00:17

Amie Sjak Pelleboer:

Wil je dat echt weten?????? REGEN! hahaha. Vannacht maar 14 graden en zojuist jas aan moeten trekken na mijn avond dienst.
    Morgen ook nog wisselvallig.
    Wat een gave ervaring amie! Jammer van je g-kracht-misselijkheid.
    GENIET!!!!

• 09 Juli 2015 - 08:56

Sophia:

Hoi allemaal,verneem dat het daar echt snikheet is,hier is het weer even echt :Hollands, koel maar valt verder wel mee.
    Gisteren redelijk zonnig en droog, afgelopen nacht regen gehad, maar nog erg droog overal, hoorde net voor radio dat sommige diijken langs water , die gebouwd zijn op veengrond, nagekeken moeten worden i.v.m. scheuren.
    Vanmiddag is de zon er weer bij, en morgen en zondag prachtig, ongeveer 28graden.
    Wat is het ook een vreselijk geloof de islam, moeten vrouwen helemaal bedekt zijn, staat trouwens nergens in hun koran, dat het moet, maar de mannen willen het.
    Wat hebben ze het daar allemaal groots en modern opgebouwd, dank zij de oliedollars, anders was het vast arm gebied geweest, midden in de woestijnen.
    Ben benieuwd hoe Bangkok is, vast weer heel anders, want hun religie is het Boeddhisme. Vast veel
    monniken op straat.
    goede reis eerst en 'k kijk uit naar jullie volgende verslag, doei doei, knuffel!!

• 09 Juli 2015 - 16:39

Trijntje:

fijn voor jezelf maar vooral errug fijn voor de mensen die na je kwamen dat je de tube NIETondergekotst hebt... 
    fijn deze verslagen, we reizen een beetje met jullie mee. En hier is het herfst met af en toe flardjes zomer er tussendoor.
    Dikke kus!