1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

10 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Vanochtend na een kort nachtje de wekker op 09.30 uur gezet. Iedereen had moeite met wakker te worden. Na het douchen naar het ontbijt gegaan. Zag er allemaal fantastisch uit en smaakte goed. Het zwembad ligt op de zelfde etage en je zit aan het water te ontbijten. Aan de sushi en noedels moeten we nog wel ff wennen maar er is ook gewoon brood en lekkers.
Daarna rustig naar de vertrekplaats van de hop off hop on toerist boat gelopen. We moeten wel ff wennen aan de drukte hier maar wat is het leuk en levendig!! We hebben de tempel War Arun bezocht en wat een geluk: een groot deel er van stond in de steigers....Het advies van Moni heb ik opgevolgd en dus had ik mijn eigen omslagdoek voor in de tempels meegenomen. Daar heb ik een monnik mogen fotograferen samen met Bob. Bob had zijn pet nog op en de monnik vroeg hem bij hem te komen zitten en nam vriendelijk zijn pet af. Voordat je de tempel betreedt moet je je schoenen uittrekken, pet afdoen en ik mijn schouders bedekken. We weten snel hoe het werkt en trekken om de haverklap de slippers/schoenen uit. Het was mooi maar ik krijg nu al wel het idee dat heel veel tempels bezoeken niet aan ons en vooral de kids besteedt is wha ha ha.
Ik met mijn grote mond dat de temperatuur hier beter was....pppffff...'t is dan wel 'maar' 33 graden maar zeer vochtig wat resulteert in straaltjes zweet wat overal langs loopt.... nouja...iedereen heeft er last van. Na Wat Arun stappen we in een ferry en varen we naar Wat Pho, een enorm grote liggende Buddha. Voor dat je het weet ben je een paar uur verder en besluiten we rustig aan naar het hotel terug te gaan om lekker te gaan zwemmen. Onderweg stoppen we bij talloze eettentjes en kopen we verse ananasstukjes, watermeloen en laten we op straat sateetjes grillen. Podverdorie! Dit is wel heel leuk. Bob maakt meteen een deal en scoort 2 petten, Lotte een armbandje en de dames beide een waaier voor de warmte. Om de hoek van het hotel is een supermarkt en Louis probeert een biertje voor in het hotel te scoren maar het is nog geen 17.00 uur en dan mag er nog geen alcohol verkocht worden....hij trilt nog net niet maar het laatste pilsje dateert van de vlucht van Hamburg naar Dubai want in Dubai wordt geen alcohol geschonken. Herstel! Gisteren ook nog Heiniken in het vliegtuig gehad!!
Super dat ons zwembed eindelijk de verkoeling geeft wat een zwembad moet geven. Bob zich super met Lotte vermaakt en wij wat weg gedommeld in de zon.
Rond 19.00 uur ga ik lekker ontspannen douchen en verkleden we ons voor de skybar op de 64e verdieping. Thé place to be in Bangkok. Vooraf thuis gelezen dat volwassen heren een lange broek en geen slippers mogen dragen. Lotte draagt een kort broekje en Bob short. Er staan tig mensen inde rij om naar de skybar te gaan en ja hoor....wij mogen niet verder want kledingvoorschriften zeggen dat ook Bob een lange broek aan moet!! Niet te geloven een kind van 9 jaar mag zelfs geen apribroek aan. Wij flink geklaagd en ik flink over de zeik en mijn ongenoegen geuit. We druipen af naar onze kamer want het feest zou niet doorgaan, totdat.....ik krijg een briljant idee: ik trek Bob een grijze legging van mij aan. Net een skinny en überhip!! Bob baalt maar we weten hem gedrieën te overtuigen dat dit de enige mogelijkheid is en dus pakken we de lift en krijgen we toegang tot de bar. Belachelijk maar het is niet anders. Super uitzicht over Bangkok zeg!!
Na een drankje weer korte broeken aan getrokken en voor avondeten op stap gegaan. Ff met oma gebeld want zij is vandaag jarig en toen in de meest foute straat belandt waar vele locals zaten te eten en daar heeft een echte 'mama' voor ons een overheerlijke maaltijd gemaakt. Mnom mnom mnom.....wat was dat verrukkkelijk!!!
Prachtige 1e dag geweest. Morgen in de middag gaan we fietsen door Bangkok....heel benieuwd!!!

• 10 Juli 2015 - 18:42

Gerard:

Geweldig jullie 1e dag in BANGKOK, geniet ervan en lekker van de straat gegeten, Bob en Lotte zo te zien genieten jullie ook, super.
    Wij kunnen haast niet wachten en als we jullie foto,s zien en het verslag lezen zitten wij al bijna in Thailand, groeten uit Eindhoven van Gerard, Monique, Dewi en Indy

• 10 Juli 2015 - 22:40

Sophia:

Hallo lieverds, ja ja dat is ff wennen he het Oosten v.d. wereld.
    Ieder land daar heeft z'n eigen andere voorschriften, iets wat bij ons normaal is , wordt daar als raar ervaren, en wij moeten ons maar altijd aanpassen, moeten ze hier ook maar doen als ze hier willen zijn, maar Europeanen zijn softy en meer van gedogen, zo hebben wij straks niets meer te zeggen hier.
    Fijn dat jullie al die indrukken meekrijgen, maar denk wel dat straks de zee erg welkom is.
    Dat was een surprise, een telefonische felicitatie vanuit Bangkok, en ook nog gratis ?
    Lieve allemaal, morgen weer fijn genieten, op de fiets door de stad, kijk uit want weet niet hoe de verkeersregels daar zijn, veel plezier !! Genietse !! Dikke knuffel.

• 10 Juli 2015 - 22:49

Sophia:

Hoi hoi , p.s.
    Wilde nog even zeggen , wat een prachtige foto"s, die tempel ook, wat een kunstwerk.
    El, geweldig weer zoals je ons allemaal op de hoogte houdt met je verslagen !
    Wat Knueen werk !! Een TIEN MET EEN GRIFFEL !!!!!!