Dag 2 - Thailand - fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Dag 2 - Thailand - fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Thailand - fietsen in Bangkok

11 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Vanochtend begonnen met een powernap van 3 kwartier aan het zwembad in mijn eentje. Ik slaap al 2 nachten voor geen meter en val tegen 5 uur in slaap.....Kids hadden geen zin in zwemmen en Lou biedt aan om bij ze te blijven. Daarna gedouched en daarna een tuk tuk genomen naar Co van Kessel om vanuit daar een 5 uur durende fietstocht te gaan maken.
Het zijn echt alleen maar Nederlanders die hier komen fietsen en we gaan onder begeleiding van 2 Thaise gidsen met 6 volwassenen en 4 kids op stap.
Het is best spannend voor Bob en Lotte want we moeten én links rijden én over de enorme drukke wegen etc rijden maar de gids voorop rijdt rustig en spreekt af en toe wat Nederlands en voordat we het weten zijn we goed op weg. We rijden door de smalste steegjes en zien van alles, van gebouwtjes vol automotoren, remschijven, aandrijfsassen tot aan krotten van huizen en een wijk waar alleen monnikken wonen. Lachen dat daar alleen oranje was buiten hangt wha ha ha.... We rijden midden door Chinatown en de gids weet haarfijn bij welk huisje ze moet stoppen om ons te voorzien van flesjes koud water. De eerste stop maken we bij de tempel Wat Kalayanamit waar een enorme Buddah zit en waar geen toerist rondloopt maar alleen locals te zien zijn en offers brengen. Binnen mag je 3x op een grote trommel slaan en buiten hangt een enorme bel waar je daarna 3x op moet slaan en je een wens mag doen. Natuurlijk alle vier gedaan, máár.....deze wens mag je nooit uitspreken, toch? ;-)
Van de gids krijgen per gezin een heerlijke bak vers cocosnootijs wat zeer welkom is want tjonge jonge fietsen in Bangkok is heel heel heet!!
Bedenk me nu net dat dat heerlijke ijsje mijn darmen misschien wel van slag heeft gebracht..... aaiii...nie fijn nie en dus net na tig keer bezoek aan toilet maar immodeem ingenomen. Maar goed dit is slechts een ranzig detail van dit verslag. Verder....
We vervolgen de trip weer en stappen vrij snel in een bootje waar alle fietsen in gaan en steken de rivier over om daar ook weer snel op een longtail boat te stappen die ons ca 20 minuutjes in een redelijk hard tempo het Bangkok aan het water showt. Wat mooi is dat zeg!! Ik word gek en wil alles maar dan ook alles fotograferen. We zien varanen zwemmen, huizen op palen die bijna op instorten staan en kindjes aan de kant die lachend naar ons zwaaien. Ik kan en wil niet de hele tour in detail beschrijven maar het is zó gaaf (en warm!). Eenmaal op de eindbestemming fietsen we weer door allerlei kleine steegjes en paadjes en stoppen we voor de lunch die heerlijk vers wordt bereidt. Daarna verlaten we de stad en gaan verder in oostelijke richting en fietsen door de groene zone van Bangkok waar het ook práchtig is. Zelfs de kinderen kijken met verbazing naar alles.
Op het einde ramt Lotte zowat een metaalplaten schutting van een huis doordat ze de bocht iets te ruim neemt maar er is gelukkig geen schade voor kind en huis alleen wat angst.
Uiteindelijk varen we nog eens met een longtail boat en na nog een stukje fietsen staan we weer op het terrein van Co. Het was gewéldig en we hadden het voor geen goud willen missen. We hebben heel heel veel gezien!
Bob en Lotte liggen iedere avond laat in bed en dat breekt Bob deze avond op....Het eten valt hem zwaar tegen en meneertje zou het liefst iedere dag bij de Mac willen eten; jammer! Dat gaat niet gebeuren Bob!
Om 21.45 uur liggen ze in bed en schrijf ik nu snel mijn verslag. Ondanks de mooie dag baal ik ontzettend: we wilden morgenvroeg nog naar de floating market maar onze concierge gaf aan dat de enige die nog bestaat 90 km verderop ligt en alleen nog bestaat voor de toeristen. Lou ziet het niet zitten want vindt het nep en ik baal enorm.... Morgen einde middag vliegen we door naar Changmai. Maar nu moeten we dus ff bedenken wat we morgen nog willen doen. Komt vast goed.
De gordijnen zijn net dichtgeschoven; we hebben nog 1x een blik geworpen op Bangkok by night. Hotel was goed en suite beviel helemaal! Dit was Bangkok voor ons en we hebben genoten.
Changmai here we come!!!

• 13 Juli 2015 - 14:18

Sophia:

Lieve allemaal, fijn dat jullie zo genoten van de fietstocht
    dan zie je alles goed.
    Kijk uit voor het eten van ijs he, alleen verpakt, slaap lekker hopelijk, knuffel !!