Dag 1 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Dag 1 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Chiang Mai

13 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Gisterenavond rond half 8 aangekomen in ons hotel in Chiang Mai. De taxi chauffeur was té enthousiast wat op een gegeven moment niet leuk meer was. Hij heette P. Korn en mensen noemen hem ook wel Popcorn....Popcorn joeg vooral mij de stuipen op het lijf met zijn verhalen over de jungle, ons hotel en alle akelige insecten en gibbons die in de nacht allerlei geluiden maken. Het was ook niet normaal wat je aan insecten zag vliegen in het licht van de auto. Ook waarschuwde hij direct voor slangen toen we wilde uitstappen...Je begrijpt vast hoe ik me toen voelde en wat ik toen dacht!
Eenmaal aangekomen blijkt het een supergaaf huis te zijn met 2 aparte slaapkamers gescheiden door een smal gangetje, 2 badkamers waarvan 1 huge en een woon- slaapkamer. Superleuk!!
Eigenlijk willen wij nog naar de weekend avondmarkt maar de kids trekken het niet meer en dus gaan we lekker douchen en zetten we ons zelf in de chillstand.
We zijn het er snel over eens dat de dames in de master bedroom blijven en de jongens verkassen naar het extra verblijf. Helaas slaap ik deze nacht weer heel slecht en als ik eindelijk slaap schiet ik om half 6 weer wakker door die verrekte airco.
Bij daglicht is het complex hier nog mooier dan verwacht. In de ochtend genieten de kids volop in het zwembad en doe ik weer een tukkie. Lou zit zonder dat hij erg in heeft te verbranden in de bewolking (maar komt daar 's middags pas achter)..... Tegen 13 uur bestellen we een taxi en spreken met de chauffeur af dat hij ons overal naar toe brengt en op ons wacht tot dat we weer terug zijn. Easy!!! We rijden eerst naar National Park Doi Suthep-Pui waar je een mooie wandeling kunt maken naar een waterval. Erg mooi en ook Bob en Lotte vinden het leuk maar weer is het warm, maar dit keer heel vochtig....anders dan Bangkok. Al snel vergelijken we de temperatuur als dat je in de dierentuin in bijvoorbeeld zo'n vlindertuin binnenloopt....klam en warm.
Na de Mae Sa waterval gaan we naar de Kayang Karen stammen kijken. Dat zijn van die vrouwen die allemaal ringen om hun hals laten plaatsen en zo een langere nek krijgen. Weten wij veel dat we met het kopen van een entreekaartje een hele toer door dat dorpje krijgen!! Ruim 1,5 uur geweest en super leuk en interessant. We mogen in hun huisjes kijken, dames weven daar de mooiste shawls of blouses, 'zeven' rijst, schieten met bamboehouten handboog. De mensen leven daar echt nog zo maar natuurlijk is de commercie er ook weer ;-). Prachtige middag!!! Nu aan het zwembad en straks naar de avondmarkt en een happie eten!

• 13 Juli 2015 - 14:34

Sophia:

Lieve allemaal, heel gaaf, zoals jullie meemaken hoe de mensen daar leven,
    Wat lijken jullie groot, in verhouding met de bevolking
    Had wel eens een TV programma gezien, over die stam met die ringen
    om de hals, een schoonheidsideaal van hen, hebben de vrouwen daar zulke lange nekken ?
    Heb toch maar liever ringen in het oor, genietse !!! Doei!!

• 13 Juli 2015 - 16:01

Amie Sjaak:

Wat een mooie ervaringen weer! Benieuwd naar wat nog komen gaat.
    Enjoy.
    XXX

• 15 Juli 2015 - 13:48

Trijntje:

oeh... wat krijg je n lange nek van die ringen, maar die kunnen natuurlijk nooit meer af anders klapt je hoofd in één keer op je schouder.. ;)
    Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien!
    Dikke kus