Olifant rijden in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Olifant rijden in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Olifant rijden in Chiang Mai

14 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vanmiddag om 15.00 uur werden we opgehaald met het busje van Baan Chang, het olifantenpark net buiten Chiang Mai. Met nog 6 andere Nederlanders en 2 schotse dames gaan we olifanten verzorgen!
Na een klein uurtje rijden komen we aan bij het park en krijgen we allemaal dezelfde prachtige tenues aan en gaan we als eerste de olifanten suikerriet voeren. Er zijn 4 volle manden met suikerriet en die moeten allemaal op en daar hebben onze olifanten helemaal geen moeite mee. In het begin is het nog best spannend maar al gauw weet je dat de olifanten heel zachtjes met de slurf het riet van je aanpakt. Na het voeren krijgen we instructies hoe we de olifanten moeten laten zitten, lopen, bochtjes maken en stoppen. Daarna gaan we oefenen hoe we op een olifant moet klimmen. Er zijn 2 olifanten; een grote man en een klein vrouwtje. "Wie wil eerst?" vraagt de trainer? Ik denk dat doe ik wel ff want niemand stak zijn/haar hand op en ik dacht dan spring ik snel op die kleine.....Tuurlijk gaat iemand mij voor en blijft de grote mannetjes olifant over. Hi hi....wat was het leuk!!! Olifant gaat zitten "no lang!!" en ik stap op zijn rechterpoot en hup op zijn nek. Daarna vlug vasthouden aan zijn oren en hij gaat staan! Best hoog hoor. Daarna rondje lopen en hard roepen dat hij naar links, rechts en rechtdoor moet en daarna moet stoppen. Na mij volgt Lotte heel dapper en bestijgt het kleine vrouwtje maar eenmaal op de olifant begint het dier enorm kabaal te maken waardoor Lotte wat angstig wordt maar gewoon stoer blijft. Blijkbaar heeft ze honger en direct wordt er eten aan de olifant gegeven en rijdt Lotte kei stoer op de olifant en geeft in het Thais de bevelen. Ondertussen haakt Bob al af want die heeft zijn buik er al vol van.... Lou gaat ook proefrondje rijden op het vrouwtje en dan is toch echt Bob aan de beurt! En hij doet het gewoon. Alle angst op zij en met een grote glimlach!!! Daarna gaan we met de groep 2 aan 2 een flinke rit maken op de olifant. Bob als passagier bij mij achterop en Lotte als passagier bij Lou. Het is gewéldig en helemaal niet eng!!! De oren van een olifant zijn superwarm en je benen zitten daaronder. Daarnaast zit je niet heel comfortabel op zo'n beest maar goed het is een belevenis. Na 1 flinke ronde te hebben gereden wisselen we van plaats en maken we nog een ronde. Na afloop mogen de olifanten in een klein meertje badderen en mogen wij hun huid schrobben en lekker water over ze heen gooien. We zien de dieren plassend en poepend het water in lopen maar dat weerhoudt niemand er van om ook het water in te gaan. Wha ha ha....gewoon allemaal in dat gore water dus....niet te geloven!! De olifant van Lotte en Louis heeft niet zo'n zin om gewassen te worden, maar Bob en mijn vriend gaat heerlijk op zijn zij liggen en geniet terwijl wij hem schrobben. Wat een belevenis was dit. Nadat we ons allemaal gedouched hebben krijgen we een keurige maaltijd voorgeschoteld en vertrekken we om ca 19.30 uur weer net de bus.
Dit was een wel hele leuke dag!!! Helaas ook al weer de laatste want morgenmiddag vertrekken we naar Surat Thani met het vliegtuig om vanuit daar met de boot naar Ko Samui te varen. Vanaf morgen begint het strandgedeelte van deze vakantie en gaan we vanuit daar wat uitstapjes maken. Deze dag krijgt een dikke 10!!!

Oja...en voordat we het weer vergeten: hier de fonetische commando's

Nong long = zitten
Kwè = links of rechts
Payh = lopen
Payh midi = loop rustig
Hao = stop

• 14 Juli 2015 - 21:27

De Stupertjes:

Wat een belevenis hè , op een olifant rijden?! Bij ons vonden de kids dat echt t hoogtepunt van de vakantie, samen met t fietsen door Bangkok!
    Hadden jullie ook Jimmy , de reisleider die zichzelf heel grappig vindt?
    Goede reis morgen weer en tot het volgende verhaal!

• 15 Juli 2015 - 13:50

Trijntje:

super gaaf én stoer hoor! Want inderdaad je zit wel erg hoog.. XxX

• 17 Juli 2015 - 15:05

Sophia:

Hallo lieverds, dat is nog even wat anders , dan in de
    auto of op de fiets, alhoewel ook leuk, op naar
    nieuw avontuur, knuffel !!!