Reisdag Chiang Mai - Sura Thani - Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Reisdag Chiang Mai - Sura Thani - Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Reisdag Chiang Mai - Sura Thani - Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2015 | Thailand, Ko Samui

Dit is de 1e echte lange reisdag. We verlaten de 'jungle' en gaan richting het Zuiden naar het eiland Ko Samui.
Om 11 uur staat niet onze goede vriend als taxi klaar maar een vriend met een grotere auto ivm onze koffers. We zijn rond 11.45 uur op het vliegveld en vertrekken ook weer zonder vertraging. Dit keer vliegen we met Air Asia en wanneer Lotte dit door krijgt zegt ze meteen dat daar onlangs nog een vliegtuig van is neergestort. Op het moment dat ik dit verslag schrijf leven we nog steeds en zitten we inmiddels op de veerboot ;-).
Vanuit de luchthaven reizen we door met een touringcarbus en vallen Lotte, Bob en ik al gauw in slaap. De rit met de bus van ca. 1 uur en 45 minuten ging dus redelijk snel voorbij voor ons.
Nu is het 18.15 uur en varen we sinds een kwartiertje op zee. Het is vandaag een bewolkte, koele dag en we hebben nog geen zon gezien. Perfecte reisdag dus!!
We zitten nu heerlijk op het buitendek op de veerboot en ik schat dat het onder de 30 graden is.
Toen we gisteren bij het olifantenpark aan het eten waren hebben we de eerste regen hier zien vallen. Het was slechts een klein buitje. Vandaag hebben we bij het vliegveld ook wat druppeltjes gevoeld maar vooralsnog geen tropische buien. Blijkbaar valt er weinig regen in dit (eigenlijk regen)seizoen want Lou had gelezen dat de overheid hier chemicaliën in de lucht zou hebben geschoten wat dan weer regen zou opwekken. Tot op heden nog niet erg geholpen volgens mij...
Tijdens de avondmarkt van Chiang Mai heb ik weer mijn linker enkel verzwikt. Ging redelijk dacht ik....2 wkn geleden tijdens het schoolreisje van Lotte was het ook al raak en toen flink gekoeld. Nu ik hier in chillstand zit en kijk zie ik een enorme enkel vol met vocht....ik lijk wel zo'n oud omaatje...of mijn vader!
Ik heb ook wel wat last maar gelukkig niet met lopen. Nu maar ff met ut pootje omhoog....Helaas word ik er niet mooier van op mijn ouwe dag...
We verwachten om 20.00 uur in ons hotel aan te komen vanavond.
Tot morgen in Ko Samui!

  • 17 Juli 2015 - 15:10

    Sophia:

    Lieve allemaal, op naar de maagdelijke stranden !
    Ook goed voor je enkel, lekker koelen !!
    Knuffel, ben zeer benieuwd naar de zee !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Actief sinds 19 Juni 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6842

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Dubai en Thailand

Landen bezocht: