Laatste dag Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Laatste dag Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Laatste dag Phuket

22 Juli 2015 | Thailand, Phuket

Vandaag krijgt een dikke 10!
Onze laatste dag is práchtig afgesloten met een speedboat trip naar het mooie eiland Koh Phi Phi. Zo'n zonnige dag als vandaag, volgens mij hier in Thailand nog niet mee gemaakt; geen wolkje aan de lucht.
Het begin van de trip was slecht, d.w.z. we werden om 7.30 uur opgehaald en waren om ca 8.30 uur bij de haven. Uiteindelijk vertrokken we pas rond 09.45 uur na allerlei commerciële praatjes. Enfin....weggevlogen met de speedboat en na 45 minuten gaan snorkelen bij Phi Phi Don. Dat was gááf!!!!!! Toen we nog op de boot stonden gooide de bemanning wat brood in het water, het krioelde ineens van de vissen. Echt wel duizend of meer!!! Toen het water in met brood......aaaaiiiii....ze vlogen gewoon op je af en je voelde echt overal vissen op je lijf!!! Best scary maar al snel gewend. Heel veel en mooie vissen gezien. Toen weer in de boot om ff verder te gaan lunchen en toen zaten we dus op het bekende strand van Koh Pih Phi. Google maar eens want dan zie je het smalle groene stuk wat zo mooi is. Jammer genoeg zie je dat alleen van boven af....
Ook hier weer prima lunch gehad.
Toen door naar Monkey Beach en ja hoor! Daar zitten de apen in de bomen en op het strand gewoon te wachten op ons toeristen om brood en bananen toe gegooid te krijgen. Lollig om te zien maar zo wild als in Koh Samui was het niet. Dit was net iets te toeristisch maar desalniettemin niet minder leuk.
Daarna nog de mooiste baaitjes en stranden aangedaan, zelf de baai waar de film The Beach met Leoardo di Caprio is opgenomen. Ik schat in dat de foto's straks dát laten zien wat wij dus ook hebben gezien....het witte zand is zachter dan zacht en de zee kleurt turkoise, groen en blauw. WoW! Zo wilde we het ook!!
Nu net terug van hapie eten bij onze Franse 'vrienden' en allemaal nog ff in chillstand. De koffers staan bijna klaar en over 45 minuten zal de taxi ons ophalen en is na een lange vlucht onze geweldige vakantie écht over!
GENOTEN! Dubai, Thailand wat waren jullie mooi!!!! Veel gezien en meegemaakt.
Ik zal het Thaise (lieve) gekrijs missen, maar ook het handen vouwen en buigen met 'Sawadee Khan' of 'Kop Kun Khan'.
Straks in Nederland gewoon weer nette elektriciteitsmasten en geen tientallen dikke elektriciteitskabels warrig door elkaar hangend over de straat. Geen kleine Thai meer die, ondanks dat hij niets snapt van wat je zegt, toch een antwoord wil geven uit beleefdheid. Wha ha ha....I (we) LOVE Thailand!!!
Eenmaal uit deze wereld zullen we zeker ook weer genieten van ons eigen huis, orde en alle lieve vrienden dicht bij ons.
Tot gauw!!!

• 22 Juli 2015 - 17:12

Sophia:

Lieve allemaal,
    Welkom weer thuis !
    Ook prachtig in Hoogkerk in dat mooie huis Kerkstraat 178A
    Natuurlijk is Thailand great, voor een vakantie, maar denk niet om er te wonen !
    Die mooie herinneringen eraan blijven altijd bij jullie !!
    WELCOME HOME AGAIN IN THE NETHERLANDS
    Dikke knuffel !