Laatste dag Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu Laatste dag Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van DeVriesjesgoThailand - WaarBenJij.nu

Laatste dag Koh Samui

19 Juli 2015 | Thailand, Ko Samui

WoW!!! Het enige minpuntje aan deze dag was dat het zwaar bewolkt is geweest, verder een dikke 10!!!
Misschien ook juist de perfecte dag om iets te ondernemen en dat hebben we dus ook gedaan. Om 08.20 uur werden we opgehaald bij het hotel om met een speedboat naar Angthong National Marine Park te varen. Gezien de snelheid van de boot en het weer werd er al gewaarschuwd dat de boot flinke klappen op de zee zou maken. De meiden kozen er voor om op het buitendek te gaan zitten, de jongens waren watjes en dachten nat te worden hi hi....Na een uur varen ( 't leek net een kermisattractie) kwamen we bij het eiland Koh Wao aan en mochten een uur snorkelen. Echt supermooie en veel vissen en koraal gezien. Zelfs Bob die eerst niet wilde snorkelen is mee het water in gegaan. Hopelijk zijn de foto's van de onderwatercamera gelukt!! Daarna voeren we rustig door National Marine Park wat bestaat uit 42 eilandjes en vertelde de gids van alles.
Tja...toch jammer van de zon want dan zou het water net mooier gekleurd zijn geweest maar wat was het mooi!!!
Toen door naar het prachtige Emerald Lake, beter bekend als Talay Nai. We moesten hiervoor 300 mtr naar boven klimmen middels zeer steile trappen. Bob en Lotte deden het fantastisch; het was pittig en best gewaagd namelijk.
Hier ongeveer 45 minuten gebleven en doorgevaren naar een eilandje waar een prima lunch voor ons klaar stond. Hier hadden we ca 1,5 uur de tijd die je naar eigen inzicht kon invullen. We wilde kayakken én een trail maken maar eenmaal 1 steil pad genomen hebben we de trail gelaten voor wat het was; 3 man met badslippers aan en 1 enthousiaste Bob op sneakers was niet handig.
Toen spande het er om of we om 14.00 uur wel konden kayakken want zeer donkere wolken en een flinke wind staken op. Na 10 minuten kregen we groen licht en stapten de meiden saampjes in 1 kayak en de jongens ook in een aparte. Alweer bravo voor onze kids!! Dapper mee geroeid wat best zwaar was. Natuurlijk waren de meiden de snelste in de kayak gnif gnif..
Toen we om een eilandje heen voeren spotte ik een Tucan in de boom!! En heel snel daarna liep er op zo'n onbewoond eilandje een wild zwijn. Wij er op af en Lou het strandje op met onderwater camera want meer hadden we niet bij.....And guess what? Iets verder op stond zijn familie te grazen! Super cool!! Okay....weer verder want we wilde terug. Ff langs een ander eiland want wie weet wat we daar zien. YES!!! Ineens spot ik een aap! En nog 1 en nog 1...En toen keken we in de toppen van de bomen en slingerde tig apen van boom naar boom!!! Oohhh....wat leuk!!!! Nou...toen we weer op het strand stonden gingen we ff proberen iets lekkers te scoren, spot Lou ineens een aap die op zijn dooie gemakje uit een palmboom klimt. We werden gék!! Hij bleef eerst rustig zitten op ca 1 mtr afstand en rende daarna een paar meter verder om vervolgens in een andere boom te springen en zijn familie (!) Ja...vele apen meer te begroeten. Te gèk!! Vader, moeder, kindje en baby!! Lou maar filmen met enige simpele toestelletje wat we bij ons hadden en riep ondertussen dat ik mijn camera moest ophalen. Ik rennen naar de boot en daarna mooie plaatjes geschoten hoop ik. Wat een dag!! Mensen die net terug kwamen van een speciale trail waren zeer verbaasd dat er hier apen zaten. Zij zouden ze hebben moeten zien maar dus niet ha ha ha.
Okay trip over, boot weer in en klein uurtje varen. Tijdens het kayakken heeft het minimaal geregend maar echte regen bleef nog uit. Als klap op de vuurpijl werden we geheel onverwacht op ons eigen strand voor ons hotel afgezet: hoe cool???!!! Aangekomen bij het hotel bleek al snel dat het hier een regenachtige dag is geweest....
Lekker allemaal gedouched en na ff relaxen liepen Lou en ik ff naar de bar aan het zwembad om 4 overheerlijke smoothies op te halen en toen kwam het ineens met bakken naar beneden. Met 4 smoothies op badslippers in de volle regen naar je kamer lopen is niet fijn! Ik gleed bijna uit na waarschuwing van Lou en 2 glazen zaten nog halvol.....gelukkig vulde de regen ze weer bij ;-). Als dit het weer is voor de aankomende dagen in Phuket dan sluiten we de vakantie slecht af.....Morgenvroeg vliegen we daarheen en zullen dan t/m woensdag blijven. Donderdag wacht Emirates weer om ons naar Hamburg te brengen. De tijd is voorbij gevlogen maar ho...ik stop...we hebben nog steeds vakantie!

• 19 Juli 2015 - 20:44

Sophia:

Lieve allemaal, wat weer een hoop beleefd !
    Mooi zo'n excursie, je komt op plekken die je anders niet ziet.
    Ook leuke foto's geschoten !
    En morgen maar weer genieten van een ander strand.
    Hopelijk dat de zon er weer bij is, knuffel allemaal, bye bye !

• 20 Juli 2015 - 09:03

Debbie:

wat een prachtig! wat moet dat mooi zijn geweest. En dan van die apen die je van dichtbij ziet. Lijkt wel een film....
    Lieve groetjes van Debbie